Facere, cap. 33

Impacarea lui Iacov cu Isav.
 
1. Atunci, ridicandu-si ochii, Iacov a vazut pe Isav, fratele sau, venind cu cei patru sute de oameni. Si a impartit Iacov copiii Liei si ai Rahilei si ai celor doua roabe.
2. Si a pus pe cele doua roabe cu copiii lor inainte; apoi dupa ei a pus pe Lia cu copiii ei si la urma a pus pe Rahila si pe Iosif;
3. Iar el mergea in fruntea lor si, apropiindu-se de fratele sau, i s-a inchinat de sapte ori pana la pamant.
4. Isav insa a alergat in intampinarea lui si l-a imbratisat si, cuprinzandu-i grumazul, l-a sarutat si au plans amandoi.
5. Apoi, ridicandu-si ochii si vazand femeile si copiii, Isav a zis: “Cine sunt acestia?” Zis-a Iacov: “Copiii cu care a miluit Dumnezeu pe robul tau!”
6. Deci, s-au apropiat intai roabele cu copiii lor si s-au inchinat.
7. Apoi a venit Lia cu copiii ei si s-au inchinat, iar la urma au venit si s-au inchinat si Rahila cu Iosif.
8. Zis-a Isav: “Ce sunt acele turme, pe care le-am intalnit?” Iar Iacov a raspuns: “Ca sa afle robul tau bunavointa inaintea domnului meu”.
9. Atunci Isav a zis: “Am si eu multe, frate; tine-ti ale tale pentru tine!”
10. Iacov insa a zis: “De am aflat bunavointa inaintea ta, primeste darurile din mainile mele, caci, cand am vazut fata ta, parca as fi vazut fata lui Dumnezeu, asa de binevoitor mi-ai fost.
11. Primeste de la mine binecuvantarile mele, pe care ti le aduc, ca m-a miluit Dumnezeu si am de toate”. Si a staruit si le-a luat.
12. Apoi a zis Isav: “Sa ne sculam si sa mergem impreuna; eu insa imi voi potrivi pasul cu tine”.
13. Iacov insa a raspuns: “Domnul meu stie ca imi sunt gingasi copiii si ca am oi si vite de curand fatate; de le vom mana tare numai o zi, ar pieri toata turma.
14. Sa se duca dar domnul meu, inaintea robului sau, iar eu voi urma incet, in pas cu vitele cele dinaintea mea si in pas cu copiii, pana voi ajunge la domnul meu in Seir”.
15. Atunci Isav a zis: “Sa-ti las macar o parte din oamenii cei ce sunt cu mine”. Iar Iacov i-a raspuns: “La ce aceasta? Mi-ajunge mie bunavointa ce-am aflat inaintea domnului meu”.
16. Si s-a intors Isav in aceeasi zi pe calea sa la Seir.
17. Iar Iacov s-a indreptat spre Sucot si si-a facut acolo locuinta pentru sine, iar pentru vitele sale a facut suri; de aceea a pus el numele locului aceluia Sucot.
18. Intorcandu-se Iacov din Mesopotamia si ajungand cu bine la Salem, o cetate in tinutul Sichem, din pamantul Canaan, s-a asezat in fata cetatii.
19. Apoi si-a cumparat partea de camp, pe care era cortul sau, cu o suta de kesite, de la fiii lui Hemor, tatal lui Sichem.
20. A inaltat acolo un jertfelnic si i-a pus numele El-Elohe-Israel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DOAMNE AJUTA!

DRAGI FRATI SI SURORI INTRU DOMNUL,FIE CA DUPA VIZITA PE ACEST BLOG,SA VA INTARITI INTRU CREDINTA IN DOMNUL SI SA ADUCETI SLAVA DOMNULUI DUMNEZEULUI NOSTRU IISUS HRISTOS SI TUTUROR SFINTILOR SAI.AMIN!