Facere,capitolul XVI

Ismael.

1. Sarai insa, femeia lui Avram, nu-i nastea. Dar avea ea o slujnica egipteanca, al carei nume era Agar.
2. Atunci a zis Sarai catre Avram: “Iata m-a inchis Domnul, ca sa nu nasc. Intra dar la slujnica mea; poate vei dobandi copii de la ea!” Si a ascultat Avram vorba Saraii.
3. A luat deci Sarai, femeia lui Avram, pe Agar egipteanca, slujnica sa, la zece ani dupa venirea lui Avram in pamantul Canaan, si a dat-o de femeie lui Avram, barbatul sau.
4. Si a intrat acesta la Agar si ea a zamislit; si vazand ca a zamislit, ea a inceput a dispretui pe stapana sa.
5. Atunci a zis Sarai catre Avram: “Nedreptate mi se face de catre tine. Eu ti-am dat pe slujnica mea la san, iar ea, vazand ca a zamislit, a inceput sa ma dispretuiasca. Dumnezeu sa judece intre mine si intre tine!”
6. Iar Avram a zis catre Sarai: “Iata, slujnica ta e in mainile tale, fa cu ea ce-ti place!” si Sarai a necajit-o si ea a fugit de la fata ei.
7. Si a gasit-o ingerul Domnului la un izvor de apa in pustiu, la izvorul de langa calea ce duce spre Sur.
8. si i-a zis ingerul Domnului: “Agar, slujnica Saraii, de unde vii si unde te duci?” Iar ea a raspuns: “Fug de la fata Saraii, stapana mea”.
9. Si ingerul Domnului i-a zis iarasi: “Intoarce-te la stapana ta si te supune sub mana ei!”
10. Apoi i-a mai zis ingerul Domnului: “Voi inmulti pe urmasii tai foarte tare, incat nu se vor putea numara din pricina multimii.

11. Iata, tu ai ramas grea - ii zise ingerul Domnului - si vei naste un fiu si-i vei pune numele Ismael, pentru ca a auzit Domnul suferinta ta.
12. Acela va fi ca un asin salbatic intre oameni; mainile lui vor fi asupra tuturor si mainile tuturor asupra lui, dar el va sta darz in fata tuturor fratilor lui”.
13. Si a numit Agar pe Domnul, Cel ce-i graise, cu numele acesta: Ata-El-Roi (care se talcuieste: Tu esti Dumnezeu atotvazator), caci zicea ea: “N-am vazut eu, oare, in fata pe Cel ce m-a vazut?”
14. De aceea se numeste fantana aceasta: Beer-Lahai-Roi (care se talcuieste: Izvorul Celui viu, Care m-a vazut), si se afla intre Cades si Bared.
15. Dupa aceea a nascut Agar lui Avram un fiu si Avram a pus fiului sau, pe care i-l nascuse Agar, numele Ismael.
16. Avram insa era de optzeci si sase de ani cand i-a nascut Agar pe Ismael.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DOAMNE AJUTA!

DRAGI FRATI SI SURORI INTRU DOMNUL,FIE CA DUPA VIZITA PE ACEST BLOG,SA VA INTARITI INTRU CREDINTA IN DOMNUL SI SA ADUCETI SLAVA DOMNULUI DUMNEZEULUI NOSTRU IISUS HRISTOS SI TUTUROR SFINTILOR SAI.AMIN!